Při sestavení křídel k trupu jsem zjistil, že levá polovina křídla má výrazný pozitiv. Zřejmě toto zakřivení vzniklo při potahování Solartexem, protože křídlo jsem neměl uchycené v šabloně. Umístil jsem proto model na židle a konec levého křídla jsem zafixoval ve výrazném negativu. Poté jsem horkovzdušnou pistolí znovu trochu více vypnul Solartex po celé ploše.
Přechod křídla a baldachýnu je na originále překrytý plechem. Já jsem s úspěchem použil gumový proužek z lékařského škrtidla, který jsem sešil režnou nití
Nejprve tedy zafixování polohy v přehnaném negativu
Po "přefénování" to vypadá v nule, nicméně uvidíme, zda se to v letních měsících nevrátí zpět
Kontrola souměrnosti v bojových podmínkách pracovny
Dovážení
Kontrolou těžiště jsem zjistil, že musím dát 120g olova k motoru. Ocas je holt díky mosazným táhlům zbytečně těžký. Koupil jsem tedy jeden kus 1kg závaží pro potápěče.
Nasekané kousky z olověné zátěže. Olova je trochu více, protože rádo při odlévání zůstává v nádobě. Ostatně ubrat lze vždycky třeba nožem
Z topolové překližky 3mm jsem si udělal žablonu o stejném tvaru, jako je motorová přepážka. Kulatina je jen jako držák
Kde vzít honem nějakou odlévací krabičku. Šel okolo synek s legem a bylo jasno. Na chvilku jsem mu ho zabavil
Do formy jsem nalil sádru a zamáčkl šablonu budoucí olověné zátěže
Vyznačil jsem si díry o rozteči shodné, co má motorové lože
A do děr jsem vložil 6mm nerezové trubičky. Nyní je vše připraveno pro odlití závaží
Připravil jsem si "plotnu" ze svěráku a hořáku upnutého ke stolu. Jako odlévací nádoba posloužila stará plechovka
Moje rada zní - nespěchat. Sádra musí být dostatečně vysušená, protože jinak olovo při styku s vlhkou sádrou zbytečně moc prská. Povrch jsem poté vyhladil hořákem
Hotová zátěž v požadované hmotnosti
Lepší umístění jsem si nemohl přát. Motor je uchycený pomocí delších šroubů do truhlářských matic. Na to je navlečena olověná zátěž a zajištěna matičkami
Kontrola příčného vyvážení
Obrázky z leteckého dne, zatím jen na stojánce
Jediný kdo mohl sahat na vrtuli je muj synek Matyas. Na leteckém dni v Sedleci sice Kuňkadlo nelétalo, ale budilo zájem diváků