VBŠ Kuňkadlo - předletová příprava 5díl

7. března 2015 | Autor: Kamil Hrádek
Při sestavení křídel k trupu jsem zjistil, že levá polovina křídla má výrazný pozitiv. Zřejmě toto zakřivení vzniklo při potahování Solartexem, protože křídlo jsem neměl uchycené v šabloně. Umístil jsem proto model na židle a konec levého křídla jsem zafixoval ve výrazném negativu. Poté jsem horkovzdušnou pistolí znovu trochu více vypnul Solartex po celé ploše.


Přechod křídla a baldachýnu je na originále překrytý plechem. Já jsem s úspěchem použil gumový proužek z lékařského škrtidla, který jsem sešil režnou nití


Nejprve tedy zafixování polohy v přehnaném negativu


Po "přefénování" to vypadá v nule, nicméně uvidíme, zda se to v letních měsících nevrátí zpět


Kontrola souměrnosti v bojových podmínkách pracovny
 

Dovážení

Kontrolou těžiště jsem zjistil, že musím dát 120g olova k motoru. Ocas je holt díky mosazným táhlům zbytečně těžký. Koupil jsem tedy jeden kus 1kg závaží pro potápěče.


Nasekané kousky z olověné zátěže. Olova je trochu více, protože rádo při odlévání zůstává v nádobě. Ostatně ubrat lze vždycky třeba nožem


Z topolové překližky 3mm jsem si udělal žablonu o stejném tvaru, jako je motorová přepážka. Kulatina je jen jako držák


Kde vzít honem nějakou odlévací krabičku. Šel okolo synek s legem a bylo jasno. Na chvilku jsem mu ho zabavil


Do formy jsem nalil sádru a zamáčkl šablonu budoucí olověné zátěže


Vyznačil jsem si díry o rozteči shodné, co má motorové lože


A do děr jsem vložil 6mm nerezové trubičky. Nyní je vše připraveno pro odlití závaží


Připravil jsem si "plotnu" ze svěráku a hořáku upnutého ke stolu. Jako odlévací nádoba posloužila stará plechovka


Moje rada zní - nespěchat. Sádra musí být dostatečně vysušená, protože jinak olovo při styku s vlhkou sádrou zbytečně moc prská. Povrch jsem poté vyhladil hořákem




Hotová zátěž v požadované hmotnosti


Lepší umístění jsem si nemohl přát. Motor je uchycený pomocí delších šroubů do truhlářských matic. Na to je navlečena olověná zátěž a zajištěna matičkami


Kontrola příčného vyvážení
 

Obrázky z leteckého dne, zatím jen na stojánce



Jediný kdo mohl sahat na vrtuli je muj synek Matyas. Na leteckém dni v Sedleci sice Kuňkadlo nelétalo, ale budilo zájem diváků



A ještě pár fotografií od jiných



 

Den prvního záletu, pojezdové zkoušky















Poslední fotogalerie


Mustang P-51, motor OS-MAX 7,5 (dryak)
DAUNTLESS SBD 3 (petr v)
DAUNTLESS SBD 3 (petr v)
Novoroční polétání 2017 (kamilh)
Jeti DC-16 Pult s úložným prostorem z 3D tiskárny (kamilh)
Komorní grilovačka (Petra)
Den letiště Letňany 2016 (kamilh)
Vektor II (kamilh)
Vstup do fotogalerie

Poslední plánky


Zlín 526 Acrobat
Zlin 526 detaily SIG
Lavočkin LA-7
Telemaster Senior
DH-84 Dragon
Super Decathlon
Sea Dart
Racek PB-6
Seznam plánků

Uživatelský panel



Login: 
Heslo: